wtorek, 24 czerwca 2014

Słyszeliście o Dark Stork Studios?

Dark Stork Studios
Nie zdziwię się jeśli nie. Ten młody, ambitny zespół z Poznania miał swój coming out zaledwie kilka miesięcy temu podczas zeszłorocznych targów PGA. Pracują właśnie nad swoim pierwszym nie ujawnionym jeszcze projektem, ale widać, że mają rozmach. Ma to być gra formatu AAA na najwyższym światowym poziomie. Co prawda studio nie ujawniło żadnej informacji wprost, ale pewne poszlaki każą mi przypuszczać, że ich pierwsza gra będzie… 





Ale o tym może za moment :-P Wpierw wyjaśnię co pozwala mi pokładać tak duże zaufanie w tym bądź co bądź niedoświadczonym zespole. Podczas konferencji prasowej, na której miałem przyjemność być, studio uderzyło z grubej rury: Ich gra będzie działać na najnowszej wersji Unreal Engine – w czwartej inkarnacji, natomiast konsultantem artystycznym został nie kto inny jak Jan A. P. Kaczmarek – znany kompozytor muzyki filmowej. To podkreśla zarówno ambicję, jak i potencjał zespołu. Więcej szczegółów o tym wydarzeniu przeczytasz w wywiadzie ze współzałożycielem studia Dark Stork - Miłoszem Szczygielskim, który udało mi się przeprowadzić po konferencji. Wywiad znajdziesz o tu…

Ścibor Teleszyński
Kolejne informacje spływają do nas bardzo skąpo, ale wiemy, że studio nawiązało współpracę z artystą Ściborem Teleszyńskim, który pracował między innymi przy figurce z edycji kolekcjonerskiej Wiedźmina 3. Genialna robota BTW, mam już upatrzone miejsce w sam raz na nią. Wcześniej dostaliśmy informację o współpracy DSS z Marcinem Mortką, autorem fantasy, który ma stworzyć fabułę oraz serię opowiadań towarzyszących grze, prywatnie fan gier RPG. Nie znam osobiście jego twórczości, ale dorobek pisarza jest bogaty, przy najbliższej okazji postaram się nadrobić tę zaległość. „To nie pierwsza współpraca z producentem gier komputerowych, jednak ta propozycja jest wyjątkowo ekscytująca. Zespół Dark Stork Studios roztoczył przede mną tak imponującą wizję świata, że nie mogę przestać o niej myśleć. Czuję się wyróżniony, że to mi przypadnie zadanie tworzenia opowiadań w tej rzeczywistości” – jak komentuje Marcin Mortka w stosownej notce prasowej. W dodatku na facebookowym profilu studia co rusz przeczytać możemy o nowych członkach ekipy a studio wciąż szuka nowych pracowników.


Dark Stork Studios, rozwiązanie zagadki (?)


Ok, pora powrócić, do moich przypuszczeń odnośnie pierwszego projektu dewelopera. Na podstawie dostępnych informacji oraz mojej rozmowy z przedstawicielem Dark Stork Studioz wnioskuję, że studio dłubie przy rozbudowanej grze RPG osadzonej w mrocznym świecie fantasy (co niejako staje się naszą polską specjalnością). Zakładam, że będziemy mieli do czynienia z widokiem FPS, to takie niejasne przeczucie, może nadinterpretacja tego co usłyszałem podczas mojej rozmowy z Miłoszem Szczygielskim. To czy i na ile się pomyliłem mam nadzieję przekonamy się już niebawem. Najwyższa pora aby studio w końcu coś ogłosiło…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz